måndag 29 augusti 2011

Seg kvällsträning

Jag gillar inte att träna löpträning på kvällen. Benen känns tunga och all mat man ätit under dagen skvalpar runt i magen. Däremot så är det himla käckt att springa hem från jobbet ibland. Det går snabbare än att åka kommunalt. Kungsholmen-Älvsjö är ca 7,5 km.

Så idag bestämde jag mig för ett kortintervall pass hem från jobbet:

Uppvärmning: 17 min löpning i 5.30-tempo
Intervallerna: 1min snabbt tempo/30 sek vila x 10
Nedvarvning: 7 min lätt löpning

Det var jobbigt! Ville hålla mig under 4.00-tempo på intervallerna, men mina ben kändes som bly! Höll som högst 3.35-tempo. Brukar jogga emellan i vilan, men idag blev det promenad.
Kan inte fatta att jag orkade hålla 3.50-tempo på Bellmansstafetten i torsdags. Då hade jag i och för sig inte jobbat lite över 12 h...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar