tisdag 30 augusti 2011

Tjejmilen på lördag!

Ok, nedräkningen har börjat- det är tävling på lördag! Har inte riktigt bestämt hur jag skall lägga upp veckans träning eller hur jag skall lägga upp loppet. Tänker nog att veckan skall se ut så här:

Måndag: Kortintervall
Tisdag: PT-träning
Onsdag: Vila och stretch
Torsdag: Lätt löppass, kanske hem från jobbet
Fredag: PT:träning
Lördag: Tjejmilen
Söndag: Lätt löpning

Jag brukar aldrig ladda inför lopp på något speciellt sätt. Mitt enda tips, men jag vet att det är individuellt; är att inte äta så mycket. Små portioner. Dagen då jag skulle springa Midnattsloppet hade jag ätit för mycket och det kändes under loppet. Så taktiken på lördag är gröt till frukost i vanlig ordning (tror på att äta det man brukar) och sen kanske en banan eller nåt 2 h innan loppet.
Enda grejen som jag skall göra annorlunda är att värma upp!!! Det är jag såå dålig på-skärpning! Och sen inte glömma stretch, fast det tror jag inte nog att jag hinner vid närmare eftertanke eftersom som jag skall på dop kl 14. Sa jag att loppet var kl 13..? Måste springa jäkligt snabbt alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar