lördag 22 december 2012

Ledighet= mycket träning

Jag älskar att vara ledig (men i och för sig, vem gillar inte det?!), men jag gillar att jag får tid att träna mycket. Har fått till 9 pass på 8 dagar och vilat 1 dag, dagen då vi flög till USA. Vi hade bra gym på hotellet i NY och fick till bra styrketräning och alternativ konditionsträning på crosstrainern. Plus då några härliga löppas i Central Park.
Har fått ett schema av min tränare som ser ut så här:

Träning jul

1. uppv - intervaller 6 x 3min 1min jogvila - nedjog / om du
hinner ett intervallpass till under perioden 8 x 2min 1min jogvila.

2. lungn distans 15-20min därefter c.a 15min i "tröskelfart" börja
sansat så du hittar in i rytmen. - 15 -20min lungn distans.

3. 30min distans. 6 x c.a 100m stegringslopp på plant fint underlag.

4. Längre lungt distanspass 70-80min

5. Varva sedan med korta lungna distanspass 30 - 45min eller ev någon
annan lung träningsform.

Har fått till 3 min-intervallerna, långpasset och några distanspass. Nu är vi i Baltimore och har hittat en grym Crossfitbox där jag varit 2 morgonar. Freakin' awesome. Idag fick jag även med mig Peter ; )






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar