onsdag 21 mars 2012

Beach!

Jag och Peter har ju åkt ned sista dagarna för att bara slappa i Varkala. Pappa och de andra är kvar uppe i Kardemummabergen, men jag vill ju soooooola! I love it!
Inge ståhej här utan bara sköna, slappa dagar på stranden med en kall mineralvatten i handen och en bra bok... På kvällarna har Peter spelat lite fotboll med några andra på stranden och jag har tagit mig en löptur. Härligt liv! Precis i min smak! Imorgon är det sista dagen så då blir det steka sig själv i kokosolja muahaha!

Resan hit ned var kul. Vi fick åka taxi en bit med ägaren till hotellet som vi bodde hos. Han var en trevlig man som berättade många intressanta och roliga saker om det indiska livet. Han tog även med oss till ett kryddplantage och en riktigt bra indisk restaurang. Efter halva biten åkte pappa och de andra vidare till ett annat annat ställe och jag och Peter köpte en tågbiljett "hem" till stranden i Varkala. När vi köpte biljetten så förundrades vi över hur billig biljetten var. Endast 70 rupies för två personer (ca 10 kronor). Det var ju ändå en längre resa än vi åkt innan, ca 3 h. När vi kom på tåget förstod vi varför. Det var bra äckligt, trångt, varmt och luktade piss.

Just nu bor vi såklart på Bohemian Masala, favvoställe i Varkala.

1 kommentar:

  1. Hej! Verkar som om du har det toppen. Kul att se lite fina bilder. Ingen bebis här ännu, får se när den vill komma ut:)
    Kramar!

    SvaraRadera