måndag 12 mars 2012

Perfect day!

Sov inte en minut inatt som sagt pga det hemska hotellrummet. Var på vippen att mitt i natten sätta mig i en taxi "hem" till Varkala. Vi hade alla bestämt att kliva upp tidigt och ta tåget vidare till staden Allapuza där man kan åka Backwaters, men jag var helt knäckt av natten så jag och Peter bestämde oss för att istället åka tillbaka till Varkala för sol och bad och sömn. Vi hoppade på ett tåg i morgonrusningen och hittade världens finaste ställe väl tillbaka i Varkala. The Bohemian Masala heter det och vi bor i små lerhus i djungeln men ändå nära stranden. Så fint litet mysigt ställe med varmvatten och fräsch toa. Vi somnade på stranden och det syns på brännan nu vill jag lova. Sen har vi bara softat hela dagen, promenerat, fikat och ätit god middag. Det är såhär semester skall vara enligt mig! Jag är i mitt esse när jag får hänga på beachen en hel dag!
Hör och häpnad fick jag med Peter på barfotalöpning på stranden i solnedgången! Så kul att få springa med honom. Han är duktig och jag tror han skulle bli en superbra långdistansare om han bara skulle vilja... Han vågade nog inte säga att han faktiskt tyckte det var kul att springa, för då skulle jag ju bli så ivrig och tvinga med honom på ett till pass
; )

Nu är klockan snart nio och jag skall lägga mig i min fina rena säng och ser fram emot en ny dag! Tror det blir lite äventyr...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar