måndag 19 mars 2012

Morgonlöpning

Klimatet här uppe i bergen är annorlunda från Varkala och de andra delarna vi varit i. Nästan ingen luftfuktighet och svalare. Det har varit en bra bit över 30 på de andra platserna men här är det kanske 26, vilket vi då tycker är svalt nu ; ). Nätterna är också kyligare och det känns mer som svensk sommar. Allt mycket lugnare här uppe, även om det firrars de är indisk hysteri.

Jag har fått till löppass på morgonen nästan varje dag och det känns verkligen skillnad på att springa här. Man orkar mycket mer när det inte är så varmt. Det är verkligen en upplevelse att springa här. Dels så får jag ju chans att se olika delar vart jag är när jag springer runt men också att indierna tycker nog att det är lite lustigt med en tjej som springer. De tutar, tjoar, stannar och pekar, barnen springer med och en stannade mig och ville fota.

Idag när jag var ute fick jag med mig dessa kompisar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar