måndag 12 mars 2012

Crazy n dirrrty!

Vi checkade ut från vårt ställe i Varkala och tog sikte på staden Parapulli. Dit kom vi med tuk-tuks som vi snåla som
man blir när allt är så billigt (knasigt, jag vet), knödde in oss tre i. Vi hade all vår packning med oss så det var trångt men det gick. 250 rupies, dvs ca 34 kronor för en halvtimmes färd. Väl framme i staden, eller vad man nu kalla den så drog vi runt våra backpacker-ryggsäckar (min är för övrigt för tung såklart) i hettan in i djungeln till en elefantsfestival. Det var lite galet och otroligt varmt. Till råga på det 2000 indier som stirrade ut en. Vi förstod såklart ingenting vad som ropades ut i högtalarna men det var kul att få kolla på elefanter.

Efter det jagade vi buss för att ta oss till en annan stad som heter Kollam. I Indien är det alltid trångt och att sex personer med stora ryggsäckar knö sig på en buss är det inte helt lätt, men vill man så går det!

Svettig resa nummer 2 för dagen tog en timme och väl framme i Kollam blev vi jagade av Indier som ville sälja boende till oss. Det låter inte så värst jobbigt, men efter 6 timmar med tung ryggsäck i värmen utan mat är man inte så cool. Jag trodde jag gjorde en bra deal med en kille och knödde in hela sällskapet i ännu en tuk-tuk för att ta oss, till vad jag trodde, skulle vara ett flott hotell precis vid vattnet, som stod rekommenderat i Lonely Planet. Tji fick jag när de lurat oss och körde oss till middle of nowhere till någon hydda med ännu fler stirrande indier. De sa bara "jo jo, det är det som är i Lonely Planet". Jag skall inte dra all drama som hände sen men efter lite mer tuk-tukfärder på lågt blodsocker så hamnade vi på världens värsta hotell. Men det bara blev så, vi orkade inte mer och ett rum kostade 30 kr. Vi sa bara ja, vi tar det.
En säng gjord av stål, lysrörslampa och en toalett som såg ut att den skulle kunnat vara med i en skräckfilm.
Vi lade ned våra väskor och gick på jakt efter mat. Hittade det bästa stället hittills. Indiskt slabbehak, men maten var så bra!

Natten var däremot hemsk. Kunde inte sova en blund i det där hemska rummet, men nu kan vi bocka av dirty crazy India.

Återkommer med hur nästa dag blir.
Hopefully cleaner and calmer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar