torsdag 15 november 2012

Lugnt efter TUFF vecka

Ibland kan det vara skönt att göra ett planerat lugnt pass. Ännu bättre är det att göra ett sådant pass efter tuffa intensiva pass. Det är bättre för kroppen och din träning kommer utvecklas mer än om du kör halvdant hela tiden.

Så idag blev löpningen 7,5 km i lugnt och härligt lunktempo. Ingen klocka, ingen musik, bara det tempot som kroppen ville.

Veckan har som sagt varit tuff. Blivit introducerad i Crossfit av min kära kollega och jag gillar det! Trodde inte jag skulle gilla det, men jag charmas av intensiteten, övningarna och det center, eller "boxen" som det kallas för. Har hunnit med 2 sådan pass denna morgon. 06.30 både tisdag och torsdag. Passen är bara 45 min totalt men jäkligt intensiva. Och roliga! Tror det kan funka med löpningen. Sen har det blivit ett tempo-pass på ca 8 km där jag höll mig under 4.59-tempo hela tiden. Tufft för mig där jag är just nu! Och sen ett till styrkepass på Sats med chins, handstående och bryggor. Puh!
VILA imorgon och sen bjuder helgen på 2 löppass till. Kul att vara på banan igen! I love it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar