lördag 26 maj 2012

Härliga månad!

Vilket väder! Jag älskar denna del av försommaren. Man har saknat ljusa dagar och kvällar som gör att man känner sig gladare och piggare. Jag har vaknat tidigt varje dag denna vecka för att träna innan jobbet. (tom de dagar jag börjat 08). Det har känts fantastiskt (dock inte när klockan ringt 05.15), men när jag stått där i trädgården eller med löparskorna på så har jag haft mer energi än någonsin!
Många ger nys löften denna period om att tex toppforma sig till stranden, men det är ju inte mitt mål. Tycker däremot med den energin man får av ljuset att det är en bra tid att kanske prova på något nytt. Mitt har då som sagt varit att morgonträna. Skall ge det 3 veckor till, sen en utvärdering. Vissa dagar har jag hittils kört utan frukost med endast kaffe i kroppen och en av dagarna åt jag en lätt frukost innan. Båda funkar bra. Jag tränar bra innan frukost men tror oxå det beror på att jag har tränat att springa långt med inte så mycket energini kroppen inför maror etc. Mitt tips är att prova sig fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar