lördag 7 april 2012

Glad påsk!

Jag är nere i Skåne just nu hos min mamma. Jättefina ställen att springa på längs vattnet. Vädergudarna har inte varit med mig de senaste två dagarna. Ni som känner mig vet att jag kallas för "glaslöpare", dvs en sån som inte springer när det är dåligt väder...Dock gör jag det ändå nuförtiden eftersom annars blir det svårt att få till det. Men det betyder inte att jag gillar det.
Iallafall igår skulle jag göra ett kort distanspass efter ett långt och härligt styrkepass på Friskis här i Ängelholm. Det regnade och blåste något fruktansvärt och jag hade fullt med vatten i skorna. Som tur var, var det bara 6 km hem från Friskis, men jag vågar ändå inte säga hur lång tid det tog haha. Tur man är ledig och har tid.

Imorse när jag vaknade var det minusgrader och det snöade, men har man bestämt sig så har man. På med vinterkläder och satte klockan på att jag skulle springa 10 km oh hålla mig under femman. Jag springer ganska bra utan frukost i kroppen, men 10 km kanske är lite för långt och kanske inte optimalt, men jag måste vänta nästan 3 h mellan mat och löpning.
Det blev ett skönt pass längs stranden. Motvind 5 km åt ena hållet, men det betydde ju medvind 5 km hem ; ) Höll femman bra och när jag stannade klockan snittade jag kilometrarna på mellan 4.21-5.03.

Nu skall jag slappa hela dagen och äta en massa god mat med min kära familj.
Hur springer du idag?

Glad påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar