fredag 6 april 2012

Pyramidintervall 2 april

Uppvärmning 10 min lätt jogging.
Löpskolning: som veckan innan
-Hälkick  (Spring framåt och ”kicka” dig i baken med växelvis ben. Luta dig svagt framåt med överkroppen)
-"Konstapeln" (jogga lätt framåt med stäckt knä, kroppen rak)
-Låga knälyft (tänk på hållningen, använd armarna)
-Små jämnfotahopp (hoppa med vristerna)

Pyramintervaller. Spring i ett tempo som du kan hålla hela setet. Det skall vara ett snabbare tempo än när "prattempo" Gå dock inte ut för hårt, så att du inte orkar hålla tempt och att det blir för myket slit.

3 min
vila gå eller lätt jogg 1 min
2 min
vila gå eller lätt jogg 1 min
1 min
vila gå eller lätt jogg 2 min
1 min
vila gå eller lätt jogg 1 min
2 min
vila gå eller lätt jogg 1 min
3 min

Nedjoggning 10 min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar