söndag 28 oktober 2012

Gjort en bra söndag!


Egentligen är det ju styrka som jag skulle göra idag, men jag var så sugen på att få till ett löppass till så det fick bli båda. Ibland kan det vara väldigt bra och kul att göra styrkeövningar i själva löppasset.
Så här lade jag upp det:

5 km distanslöpning
4 x 100 m kordinationslopp
Löpskolning (spark i baken, skipping, dynamiska utfall)
1 km löpning
Stopp för styrka: 20 dips/15 armhävningar/10 enarmsarhävningar/10 st räckhäv
1 km löpning
Stopp för styrka : 20 dips/15 armhävningar/10 enarmsarhävningar
1,5 km löpning
Stopp för styrka: 20 dips/15 armhävningar/10 enarmsarhävningar + en massa plankor, totalt 7 min!
Promenad hem och sen stretch
Totalt tog passet 90 min ; )

Nu är jag allt lite mör i kroppen, men det känns toppen. Idag skall jag även styra upp min kosthållning. Ingen diet eller så utan bara vara "duktig" (hatar egentligen ordet duktig). Äta bra med mellanmål, alltid lunch och bra näringsinnehåll. Har under tiden som jag inte tränat varit lite slarvigare, hoppat över lunch ibland, tagit ngn bar istället, ätit godis här, ätit godis där... Jag tror att det är lika viktigt att för att bygga en stark, sund och snabb kropp behövs planerad träning och planerad mat!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar