lördag 20 oktober 2012

Stoppar egot i fickan

Sitter just nu på tunnelbanan hem från träningen. Min första sen februari. Mötte upp tränaren imorse och vi satt och pratade lite. Det är så lustigt. Allt är verkligen som vanligt på klubben, nästan som om tiden stått stilla. Samma tider, samma människor, samma träningsupplägg. Ganska skönt faktiskt att allt är sig likt. Fokus för mig kommande veckor blir att börja bygga upp mig. Kommer att köra 3 löparrundor, vanliga distanspass 45-60 min och sen 2 styrkepass på detta. Blir alltså 2 vilodagar/v. Tror att jag kommer lägga upp det:

Månd: vila
Tisdag: löpning
Onsdag: styrka
Torsdag: löpning
Fredag: vila
Lörd: styrka
Sönd: löpning

Några veckor såhär, sen ett till löppass. Om allt går sol det skall och jag inte blir skadad tänker min tränare att jag är uppe i en bra nivå till årsskiftet och kan börja köra på "på riktigt". Det var ju ungefär då för ett år sen som jag var "i mitt livs form" och fick till snabba miltider. Dit skall jag igen.

Var med på uppvärmingen av dagens träning, gick ju såklart tokfort och jag hamnade långt bakom. 3,5 km i 4.40-tempo. Och så snicksnacka lite med de andra under tiden. Bara att stoppas egot i fickan och inse fakta att det inte går just nu. Efter uppvärmingen körde jag 3 kordinationslopp och sen när de andra skulle köra långintervaller joggade jag saaaakta hem. Blev lite plankor och stretch och jag är nöjd med dagen och så glad att vara tillbaka!

Skall förresten börja logga min träning så jag ser min utveckling. Tänk på det ni med. Jättebra att kunna följa och få tillbaka och utvärdera.

Gör en bra dag nu alla löparvänner!

Bisou// Julia Liv

Ps. Gick just av tunnelbanan och insåg att jag knappt kan gå haha!
Röd i fejjan= tecken på ovan att komma upp i denna puls
In da club

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar