tisdag 30 oktober 2012

Lugn

Måndagar är ju en "bra" träningsdag enligt så många. "Ny vecka, nya tag" och gymmen är fulla med människor som har härlig måndagsmotivation. Själv tar jag vilodag på måndagar, det tycker jag passar bra. Tränar alltid mer när jag är ledig och kör på under helgerna, så det är det skönt att ta måndagen (då jag oftast har mycket på jobb) helt ledig.
Så igår vilade jag och det behövdes. Min kropp återhämtar sig helt ok från nya träningsschemat, men jag känner av lite träningsvärk i rygg och lår.

Just nu sitter jag och gör ett yogapass som jag skall ha för kunderna på jobbet. Var längesedan jag hade ett sådant pass så det blir till att leta fram gamla papper. Yoga kan faktiskt vara bra för löpare också. Kan lägga upp lite bilder någon gång.

Förresten stackars de som är anmälda till New York marathon och inte kommer med sitt flyg pga stormen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar