lördag 27 oktober 2012

Vinter

Ja, då får man väl säga att vintern är här eller? Det tycker jag när det imorse var -2 grader, frost och halt på marken. Dock var det helt vindstilla och solen sken så jag fick en härlig morgonlöptur längs havet här i Skepparkroken, Ängelholm, där jag befinner mig just ju. Det blev totalt 10 km i lugnt tempo innan frukost. Springer bra på tom mage (förutom en stark Java såklart!). Körde även sista km 10 Tabata-intervaller för att kicka igång lite. 20 sekunder spurt med 10 sekunder stopp/gångvila. Skall lägga in lite sådana här intervaller/kordinationslopp till min distanslöpning för att sakta men säkert väcka min kropp och mitt hjärta.

Nu har jag gjort mina 3 inplanerade löppass denna vecka men jag e sugen på mer. Har ju haft 2 hela vilodagar så imorgon kanske får bli styrka med löpning. Kanske implementerade i varandra...?
Vy från min mammas hus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar