fredag 12 oktober 2012

I´M BACK!

Hejsan hejsan!

Jag har vaknat från de döda eller vad man nu säger!
Jag har haft ett långt uppehåll från min egna löpning, faktiskt mer eller mindre sen januari. Uppehållet berodde på privata saker, vi behöver inte gå in på det här, utan vi kan säga att jag behövde en paus. Pausen har jag fått nu- och jäklars vad jag är laddad för min comeback! Dock har jag aldrig haft ett sådant här långt uppehåll och jag förstår att det kommer ta tid och en massa tålamod. Och tålamod är inte min starka sida. Jag får se det som ett projekt och också lite studier till hur kroppen fungerar när den går får vältränad till inte tränad alls och sen skall ta sig tillbaka. Som tur är så har jag ju min tränare på Spårvägens som kommer att hjälpa mig.

Det kan ju också kanske vara intressant för er läsare att se hur man på bästa sätt kommer tillbaka.
Den här veckan har jag varit ute på två rundor, som varit ca 8-10 km. Det känns helt ok. Jag har ingen som helst fart i kroppen, men jag orkar iallafall hålla igång. Har inte heller fått någon träningsvärk nästan vilket också är skönt. Många pratar om hur jobbigt det är att ta sig tillbaka efter en paus tex vid sjukdom eller sommar och det är ofta tufft. Kondition är ju som vi alla vet en färskvara och den är long gone om man jämför hur jag var när jag slutade.

Så välkommen att följa min elit-satsning igen! Med en då, som sagt, låååååång omväg.
Tror ni jag hinner till maran i vår..?

Ha en fin helg!

//Julia Liv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar