söndag 14 oktober 2012

Nöjd med veckan

Jag har fått till tre lugna löpturer denna veckan och det känns förvånansvärt bra. Får lite träningsvärk i framsida lår, men annars helt ok. Det går inte fort alls, håller mig säker i 6.00-tempo, men min tränare säger att jag måste ta det lugnt. Han rekommenderade att jag springer ungefär så här varannan dag. Nästa lördag skall jag träffa honom då han skall göra ett träningsschema till mig. Det är ju en fantastikt årstid att springa nu. Inte för kallt, friskt och krispigt i luften. Springer rint Riddarfjärden och det är väl 7-9 km, lite beroende på vilken väg man tar.
Det är så kul att vara igång, skall ikväll leta fram alla mina grejer, foot-pod, pulsand, reflexer, löparkläder som legat i någon låda någonstans. Skall även bli kul att shoppa nya träningsprylar när jag åker till USA över jul ; )

Funderar även på hur jag skall lägga upp min styrketräning nu. Kanske skall ta ngt kul PT-pass och bygga upp mig. Det var ju genom den som jag blev stark och snabb sist. I am so excited!
Spårvägen-jackan är på!
Vid Stadshuset, fint att blicka ut över vattnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar