lördag 21 januari 2012

1 minuts-intervaller i trött kropp

Hade satt klockan imorse på 07.45 och när den väl ringde så försökte jag hitta alla möjliga olika anledningar till att inte gå på träningen. Jag är väldigt trött av en anledning som jag för tillfället håller för mig själv. Men jag vet ju att jag vill träna och hur bra det känns efteråt. Att det var -7 grader utomhus gjorde ju inte att jag fick mer motivation. Well well, upp och hoppa och på med varma kläder. Mycket kaffe till den trötta kroppen och Peter var snäll och skjutsade mig.

På uppvärmningen var det halt och det småsnöade lite men jag kände mig faktiskt pigg i benen och jag kunde hänga med bra. De andra skulle köra 4 x 2000 m, men som tur är (tror inte att jag hade fixat det idag...) fick jag köra 14 x 1 min-intervaller. Vilade 1 minut emellan så det var ett lagom pass där jag mer fick tänka på teknik även om visserligen farten var hög. Mådde lite illa på de sista tre intervallerna och låg lite efter men är glad att jag tog mig igenom passet.
En härlig peppning jag fick var att tränaren tyckte det ser bra ut och han märker att jag blir bättre och bättre. I min trötta kropp blev jag typ rörd. Att det går så bra just nu men att jag är trött.
På hemlöpningen till klubblokalen kom min trötthet tillbaka och hela idag har jag känt mig som en urvriden trasa.

Måtte det vända. Nej, jag är inte sjuk, utarbetad eller gravid. Bara trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar