torsdag 19 januari 2012

Tröskel och gymnastik

Riktigt bra vecka faktiskt hittills. Har fått in sammanlagt 35 km löpning, mest hederlig distans, men även ett bra tröskelpass i tisdags där jag lyckades hålla tröskeln under 4.00-tempo i 15 min! Jag känner att jag bannemej skulle fixa milen under 40 nu alltså!
Idag sprang jag som bambi på hal is till jobbet i det härliga vädret. Det är det skönaste jag vet att bara lunka i behaglig takt en sisådär 55 min med solen som strålar på en och bra musik i öronen. Hann på vägen hem med en sväng på SATS för lite styrka för benen som jag behöver. Vanligtvis kör jag ju löpskolning med häck på torsdagar, men jag hann inte till träningen ute på Bosön idag...

Äntligen klarar jag att slå över till brygga från handstående. Bifogar en video för jag ville se själv hur de såg ut. Den sjukt hetsiga musiken i bakgrunden är från ett Body Combat-pass. Ingen shanti om här inte.
Fasiken vad skraj jag var i början för att slå över. Det är skönt att övervinna rädslan och få känna att det inte gör ont att ramla på ryggen. Häromdagen förresten ramlade jag pladask när jag skulle göra benböj stående på en pilatesboll. Det har aldrig hänt och jag ramlade ganska hårt på ryggen. Samma sak där, det är bara att gå upp igen och köra och inte låta rädslan ta över.
Mycket nöje!

Har nya glajjor också, behövs inte dock för löpning.


Min nya utmaning går finfint. Inget sug efter godis har jag haft och jag känner mig glad och pigg ändå. Har ansträngt mig lite extra för att göra varierad mat under veckan och visst det tar lite tid men det är bra! Har sovit mycket bättre också och inbillar mig att det har med detta och göra. Placebo-effekt är bra det med. Istället för de där dryckerna som jag tagit efter mina löppass har det blivit hederliga riskakor och banan eller torkad frukt och nötter. Som på den gamla goda tiden alltså! 
Det var någon som kommenterade att "vadå, så äter du ju jämt, det är väl ingen utmaning?" Nej, kanske inte någon utmaning. Ursäkta ordvalet men ett lite mer fokus då. 

Nu måste jag nanna kudden för jag är helt slut efter att ha vänt upp och ned på huset inför morgondagens fotning...to be continued...

4 kommentarer:

  1. Snyggt, hur lär man sig det där?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej anonym, who are u? Ja, det är väl bara att träna.
      "Practise and it all comes"- härlig yoga-slogan

      Radera
  2. Snygga brillor!! Tror jag har sett den modellen förut på nån annan snygging :)

    //Peter

    SvaraRadera