söndag 8 januari 2012

Måsten

Alla har vi väl våra måsten. Jag gillar inte det ordet men visst har jag saker jag behöver göra men som så ofta inte blir av. Som det här med fotträning. Tränaren har gett mig gummiband att jobba med för att jobba upp muskulaturen i fötter och vrister. Jag förstår att det är viktigt och det tar ju inte mer än 10 min 3 gånger i veckan. Men varför är det svårt att få det gjort?! Gummibandet ligger där i träningsväskan och idag har jag bestämt mig för att göra ett nytt försök. Minst 3 gånger skall jag få till! Idag har jag gjort ett pass. Det lämpar sig ju bra att göra det och kolla på TV samtidigt. "Multitasking" är ju mitt mellan-namn.
Dagens träning var idag 15 km runt Årstaviken. Långsamt gick det,
men det var halt. Så härligt att springa längs vattnet vid vintrig solnedgång!

För övrigt har jag dille på jordgubbar just nu. Det är så gott! Imorse bjöd jag på hemmabakade scones. Recept nedan:
http://www.livsmat.se/?p=518

Till det gjorde jag en egen jordgubbskompott eller vad man skall kalla det. Mixade ihop tinade jordgubbar och silade dem lite. (spadet sparade jag såklart och hade till mellis efter löpningen Mmmm....). Blandade ihop med lite vaniljstång. Så gott på nybakade scones!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar