söndag 22 januari 2012

Det var så slaskigt ute och löpbanden fulla på Sats så jag hoppade in på spinning med efterföljande Core. Alltså core, vad är det för pass? Jag måste få vara lite kritiskt. 25 min låtsasträning. Tanken är god att träna bål, men övningarna kändes inte alls bra. Man höll varje övning på tok för kort också. Det var mer kvantitet än kvalitet. Hade jag gjort ett sånt pass hade jag haft typ max 4-5 övningar som man tröttat ut sig på. Inte 25 som det var på detta pass. Jaja, det är ju bättre att gå på ett sånt här pass än ligga hemma i soffan haha.
Spinningen var helt ok. Det är ju bra med spinning rent konditionsmässigt och att man kan ge järnet i en låt och sen kan återhämta sig och ladda för nästa låt. Instruktörerns cykel var paj så han stod framför oss som en rockstjärna. Det var lite kul faktiskt. Har aldrig sett någon leva sig in så mycket i ett spinningpass. Självklart var det en E-type låt med som finallåt. What else?

Min trötthet har vänt en liten aning, men tror mer att det handlar om min inställning och att jag måste ta av den där offerkoftan. Lagat en god redcurry-wok med mycket styrka som gav extra energi.
Hoppas på en pigg vecka.

1 kommentar:

  1. Ha ha vad kul att du skrev om core :) jag kommer ihåg att jag gillade det när jag tränade i Malmö. Ibland hade de dock ganska kassa perioder med övningar som inte var så effektiva.
    Det lät gott med rödcurry. Det ska jag laga till helgen. Kämpa på Jullan, du är bäst!
    Kram B

    SvaraRadera