onsdag 4 januari 2012

Fy f-n!!!

Igår hade jag nog mitt värsta löppass ever! Inte nog med att jag känt mig lite trött efter nyår och inte riktigt i topp, men det var sånt jäkla skitväder! Fy vad jag svär, men det var hemskt. På tisdagar numera är det tröskelpass som gäller och jag hade bestämt mig för att springa hem från jobbet. Över Västerbron kom jag knappt fram. Det blåste något fruktansvärt och regnet piskade hårt i mitt ansikte. Jag blev så arg och ville bara skrika rakt ut! Jag hatar verkligen sådant här väder. Varannan minut under passet funderade jag på om jag skulle strunta i alltihop och hoppa på en buss, men det är det som är så bra med att springa mot ett mål, att man hela tiden kommer närmare och närmare och då känns det lättare att köra på. Man måste ju ändå hem liksom.

Passet blev uppvärmning med lätt löpning i 30 min och sen 15 min tröskel. Blev egentligen 7 min + 8 min med 45 sek vila emellan eftersom jag var tvungen att knyta skorna emellan. Hade lite svårt att komma upp i puls i början. Låg någonstans runt 160 först men på slutet låg jag över 175 och det borde vara någonstans mellan 85 och 90 % av maxpuls och det är bra. Tränaren har sagt till mig att på tröskelpassen skall jag försöka hitta en bra takt och inte gå ut alldeles för hårt i början. Gärna att jag har lite kraft över på slutet och kan trycka på. Känslan när man har gjort tröskeln skall vara att man faktiskt skulle orkat springa en stund till. På mina tröskelpass stannar jag inte emellan uppvärmning och själva tröskelpass utan går rakt över.
Jag var en blöt katt med pandaögon när jag kom hem. Dock nöjd över att jag gjorde det.

Jag vet att man inte skall lägga energi på det man inte kan påverka, såsom vädret men jag blir verkligen arg när det blåser. Så idag skall jag gå inomhus och springa på SATS. Sådeså.

Imorgon skall jag göra något spännande...

Jag skall börja med varje vecka att ha ett fokus eller "förbättringsområde". Denna vecka skall ju vara lite lugnare och därför skall veckans fokus vara stretch. Igår när jag kom hem glömde jag, men jag börjar idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar