söndag 1 januari 2012

Årets populäraste vilodag

Eller? För mig blir det ingen träning iallafall. Jag gick all in igår på nyårsafton och det var fest till 04, så man mår som man förtjänar idag, men jag hade jättekul. Fick innan festligheterna till ett bra, eller faktiskt två löppas igår. Sprang i soluppgången till jobbet och sedan såg jag solen gå ned på löpturen på vägen hem. Sammanlagt 15 km. Var inte riktigt på topp utan kände mig trött i benen och kom inte riktigt igång. Gör nog bra med en lugnare vecka nu.




Så här har jag tränat i veckan, totalt 66 km.

Måndag 21 km i skogen
Tisdag Tröskelpass, totalt 9 km
Onsdag Löpning till jobbet 7 km + Styrka
Torsdag Långintervaller, totalt 14 km
Fredag Styrka

Lördag 15 km
Söndag vila

Nytt år, nya tag! Inga nya mål är satta just för att det är nytt år utan de gamla kvarstår. Om man skall blicka tillbaka på året så har det ju varit ett riktigt grymt träningsår. Tänk 2011 var året jag skulle sluta springa och så blev det året jag sprang som aldrig förr. Så det kan bli! Jag började året lugnt med att köpa nytt SATS-kort igen och januari-mars var jag lite förvirrad i vad jag skulle göra med min träning och gick på alla möjliga sorters klasser som funk, bodypump, crosstraining och yoga. Sen i april när min kompis Annelie och jag vann resan till Tyskland för att springa Strong Man Run, så tändes löpargnistan igen. Började även i mars att ha löparskola på Itrim och det var bara bränsle till lågan...I juni sen när jag sprang Blodomloppet och kom trea i damklassen gick det upp för mig att jag kanske skall satsa på det här...och på den vägen är det ; ).
En annan sak som har varit fantastiskt har varit att börja köra med PT som jag började med i april. Att jag dessutom hittade en PT som tränar på just det sättet med gymnastik- och yogainspirerande övningar som jag vill är så kul. Det som är med PT bara är att det är svårt att sluta... Jag skulle säkert kunna träna på egen hand för jag vet ju vad jag skall göra, men det är min vardagslyx. Om man jobbar med att vägleda människor på ett eller annat sätt är det ganska skönt att själv bli vägledd.

2011 var verkligen MITT träningsår! Året då jag hittade min grej att träna! Det här kommer jag göra hela livet känns det som!

Nu skall jag sätta mig ned och knepa ihop ett kul löpningsschema åt min kompis Rebecca.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar