torsdag 12 januari 2012

Full rulle

Veckan har bara rullat på och det känns inte som om jag hunnit med någonting, fast jag egentligen har gjort massor. Mycket på jobbet och mycket privat. Och så mycket träning på det. Och sömn...
Den här veckan är klubben på träningsresa på Fuerteventura så jag kör egen träning nu med ett träningsschema som jag har fått:

Måndag 45 min cykling + lätt benstyrka
Tisdag Tröskelpass 50 min
Onsdag 10 km distans
Torsdag PT-träning + Cykling 40 min med 10 kortintervaller på band.

Har känts bra i veckan, men har haft lite mycket så träningen har kommit lite i kläm. Hatar att stressa efter pass utan jag vill kunna träna i lugn och ro och ta det lugnt efteråt. Planerar alltid in nästan 3 timmar till träning med allt runtomkring. Skall se till att få till det nästa vecka. Kanske skall basta lite och så.

Läser en del andra löpar- och träningsbloggar och det känns som om många har en motivationssvacka just nu. Visst är det märkligt? De träningsfrälsta har en dipp just när de flesta människor har skyhög motivation till att sätta igång med träning.
Man måste ju få ha sådana här perioder, man är ju inte mer än mänsklig. Jag har dock mycket god motivation just nu och träningen känns bra. Det var ett tag där efter sommaren när jag kände styrketräningen kändes seg och inte så kul, men nu känns det gött! Med löpningen är det ju fortfarande en smekmånad ; ).
Jag hade dock en ganska stor motivationsdipp för precis ett år sen. Hade sprungit Nice marathon och lite tröttnat på löpning (could you believe it?). Var lite halvskadad och visste inte vad jag ville. Jag införskaffade ett Sats-kort och körde lite allt möjligt utan att lägga så mycket energi i om det var kul eller gav något. Sen när jag i april kom på att jag kanske skulle skaffa en PT, då kom motivationen som en blixt från klar himmel!

Imorgon är det vila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar