söndag 15 januari 2012

Ny utmaning på G

Sitter på tåget hem från Göteborg och jobbar lite.
Har bestämt mig för att göra en ny utmaning till mig själv. Har haft sånt jäkla sötsug på senaste och ätit något sött så gott som varje dag. För att inte försöka äta så mycket sött har jag tagit till typ cola light eller frukt i mängder. Igår var det frosseri på hög nivå med naturgodis och idag har jag bestämt mig för att ge mig på en ny "vinterutmaning" Fick idén av en blogg jag såg. Det är definitivt ingen dietgrej det här, utan jag vill bara fokusera på att äta så naturligt som möjligt och lägga energi på att laga bra saker. Det är ju så här jag egentligen äter. Ofta hänger såndana här perioder med stort sötsug i att man är lite trött också, så bra med sömn är såklart fokus också.

Undvika
-socker, sött, godis
-produkter med socker i, typ ketchup (som jag just nu har cravings på)
-färdiga barer och sportdrycker
-snacks som tex popcorn
-halvfabrikat, inte ens goda sojaköttbllar...
-sötningsmedel i alla former
-lightläsk

Istället:
-äta naturella produkter
-laga allt från scratch, typ bröd, vegetariska produkter som bönbiffar
-göra egna sportdrycker
-göra bra naturliga mellanmål
-frossa i grönt så klart!

Kommer nog att sakna vissa grejer i början, men det kommer att gå bra! I love challenges!

Den här veckan blev en alternativ löparvecka och har bara fått till ser jag nu 3 mil i löpning. Har kört en hel del annat men det kanske bara är bra att göra det med. Nästa vecka är det mycket löpning igen.
Måndag 45 min cykling + lätt benstyrka
Tisdag Tröskelpass 50 min
Onsdag 10 km distans
Torsdag PT-träning + Cykling 40 min med 10 kortintervaller på band.
Fredag: Vila
Lördag Sats Power Step och intervaller 55 min
Söndag Sats Step

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar