lördag 7 januari 2012

Tuffa långintervaller

Slöt upp med Spårvägen vid 10-tiden. Löpning bort till Djurgårdsbron där tusingar stod på schemat. Första gick så jäkla fort i typ 3-tempo och jag hängde inte alls med. Fick kliva av och hämta mig lite för att jag gick ut för hårt. Det kan vara svårt att komma tillbaka när man gått ut för hårt i början men jag fick lite pepp av tränaren att försöka glömma bort och ladda om. Fick ändra om och göra intervaller på 3 min istället i mer min egen takt. Efter den andra tyckte tränaren att jag faktiskt skulle orka att hänga på de andra och den tredje gick bra. På den femte och sista tog jag rygg på en tjej som jag inte skulle släppa förrän jag var i mål. Det gick även om det var tufft, tror jag låg nånstans 3.30. Det tar sig! Kommer man kunna ta den där sub 40 snart?? Man har så mycket mer att ge än vad man tror. Det är bra att utmana sig själv och känna det.
Många i klubben är på träningsläger på Fuerteventura just nu. Tänk vad skönt med värme och att få slippa ha tre tröjor på sig hela tiden när man springer...även om man skall glad att vintern är så mild som den är. Snart vår va..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar