fredag 27 januari 2012

Jag är nöjd

...med min träning i veckan så här långt.
Måndag: 7 km lugn distans
Tisdag: Styrketräning och 8 km i 4.50-tempo (det är faktiskt bra distanstempo för att vara mig just nu)
Onsdag: 7 km lugn distans

Jag tjatar om den här tröttheten men det känns ändå helt ok. Kanske börjar vänja mig..?
Var hos naprapaten i onsdag och min konstiga grej som jag hade i knät i november är som bortblåst. Jag är stel i vastus medialis och behöver stärka knät med lite olika övningar. Jag vart så rädd när smärtan kom eftersom det kändes som om något var riktigt fel, men det är nu helt bra. Känns bra att regelbundet gå till naprapat för att jobba med det förebyggande också. Man är ju så bra på att endast göra något åt det när är kris...

Igår var det träning på Bosön. Vi springer ju dit från Ropsten och jag tror att den sträckan är 6 km så det var väl en ca 32 min för oss. Man börjar över Lidingöbron där det igår blåste kallt. Ganska dåligt underlag var det och man gled mest runt i blötsnön. Det är ganska backigt dig och sträckan är lite seg. Skönt att komma in sen när man är framme. Vi körde lite löpskolning och sen gjorde jag 10 x 100 m på bana. Mitt fokus var teknik. Åh, vad det är mycket att tänka på. Vara avlsappnad med kontroll, löpa ut steget osv osv, men det är sjukt kul!
Är det den här tekniken som är rätt?!

Jag älskar min löpning, det är det första jag tänker på när jag vaknar och det sista jag tänker på när jag somnar. Det riktigt pirrar i kroppen när jag tänker på nästa pass.
Fick även lite stryrkeövningar som jag skall göra, typ utfall, frivändning, benböj och tåhävning. Blir till att gå till gymmet snart för att få in dem i kropp och knopp.


Ha en trevlig träningsfredag allihopa!

Lägger ut en länk på senaste bakningen
http://www.livsmat.se/?p=680

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar