måndag 10 oktober 2011

Bra start på veckan

Idag har varit en bra löpardag! Började morgonen kl 05.15  med 6 km löpning från min vän Rebecca i Solna till jobbet på Fridhemsplan. Jag är verkligen ingen glaslöpare längre, inget stoppar mig! Regn och rusk i tidig svart måndagsmorgon är min nya motivator!

Efter jobbet åkte jag till ett annat Itrim i Haninge där jag har en löparskola 4 tillfällen nu i höst. Förra gången var det föreläsning och idag var det första praktiska passet. Fartlek stod på schemat. Tänkte att det kunde vara en bra start för deltagarna att få känna på att springa i lite olika hastigheter och olika tider. Vi sprang pyramidintervaller. 3 min/2 min/1 min/2 min/3 min med 1 minuts vila emellan.
Vi avslutade med min favorit; "tabata-intervaller 20 sek snabbt med 10 sek vila i 8 gånger.
Det verkade som om de gillade passet. Vi sprang i skogen på i ett jätte bra spår. Tror det hette Rudans friluftsområde. Jag trodde det hette Ruddammen, men det tror jag är nånstans i Göteborg..? Hittade en lång backe som jag skall ta dem till nästa gång vi ses då backe står på schemat.

Härligt att fler och fler vill bli löpare!

2 kommentarer:

  1. My god kvinna! du som skulle tagga ner med löpningen! Att du orkar, grym är vad du är! Fierce!!! Soon London i hope, om jag får passet...
    pööss

    SvaraRadera
  2. Jepp, det är ju så kul! Har taggat upp istället haha. Fick ju klartecken på att det var ok. Jäkla norrbaggar varför skall de göra allt så svårt? Åh, ja längtar helt sjukt mkt till London babe!

    SvaraRadera