torsdag 13 oktober 2011

Torsdagsträning

Jag kan inte sluta tjata om hur himla bra det är med min nya friidrottsklubb! Idag var det träning och löpskolning stod på schemat. De kör mycket med häckar, det är tydligen bra träning för teknik och spänst. Det är svårt och jag tittar mycket på hur de andra gör. Får bra stöd och tips från min tränare Anders. Vi avslutade med kordinationslopp. Jag gjorde 5x 100 m, de andra gjorde de dubbla.
Det är verkligen speciellt att vara sämst som jag är i denna löpargrupp, men det gör ingenting! Man vill alltid vara bra och lägger så mycket prestation i allt man gör, men det känns liksom ok med denna grupp och jag gör detta för att det är så kul och jag blir så glad varje gång jag gör det. Det är ju en motivator att se alla de duktiga tjejer och killar som är med. De har ju också börjat någonstans...
Ser fram emot nästa pass om är om en vecka, åhh det är för långt. Kanske i och för sig kommer att stöta på dem på Hässelbyloppet på söndag. Gah! Måste göra bra tid nu!

Förresten kan man göra allt till en prylsport. Man tänker att löpning skall vara så enkelt och att man bara behöver bra skor, men man kan allt lassa på med grejer. Pulsklocka, bra kläder för alla väderlekar, specialryggsäck, olika skor för olika träning, mössa, keps, vantar, vätskebälte...ja ni ser, man kan göra listan längre.
Vill just nu ha en löparryggsäck från Salomon, men den kostar 950 spänn! För en ryggsäck! Liten är den dessutom...får önska mig i julklapp ; )
Xt wings 10+3 vest m

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar