söndag 2 oktober 2011

Träning med Spårvägens friidrott

Japp, igår var jag där! Det var så himla kul, jag var supertaggad innan och självklart lite nervös...
Jag blev väl mottagen utav Anders som är en av tränarna för tjejer som kör medel- och långdistans. De håller till vid Stadion.
Tanken för detta pass var att jag bara skulle komma dit och känna på hur de tränade. På schemat stod intervaller.
Det var 7 tjejer i gruppen som jag skulle köra med och de hade alla tränat ganska länge. Uppvärmningen började som så med 15 min "lätt" löpning i Lillianskogen i 4.20-tempo som min klocka visade. Ni förstår ansträngingen?!
Sen körde vi lite lätt löpskolning och intervallpasset var
3 min/2 min/1 min med 1 min vila emellan och 2-4 serier. Jag ställde mig så klart längst bak i ledet och jagade mig igenom 2 serier, sen tyckte Anders att jag kunde jogga hem. Det är bra att inte gå ut för hårt och jag kan säga att min intervallpass är definitivt inte av den är intensiteten. Det är ju precis därför som jag vill vara med i Spåvägens. Det är ju en riktigt bra klubb och de kändes bra att alla var så trevliga. Jag gillar det här med föreningsliv. Får ju ta igen nu när jag valde att inte bli en sprinter vid 15 års ålder utan prioriterade annat...Jag är precis där just nu att jag behöver hjälp med att någon säger vad jag skall göra för att kunna få bättre tider. Mer kvalitativ träning, men det är svårt att pressa sig som jag gjorde idag när man är själv.
Jag var heeeelt färdig när jag kom hem. Men glad!

Så nu blir de träning torsdagar och lördagar. De kör egentligen tisdagar också men då jobbar jag. Är så peppad!

Nu blir det lite pump i Sickla med Ellinor och ikväl blir det matlag i goda vänners lag! "A tribute to India!" står på menyn! (såklar när jag skall laga mat som Peter sa...)

Ha en skön söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar