söndag 23 oktober 2011

Vilse i pannkakan

Varit lite dålig på att blogga i veckan, men har inte hunnit! Vill inte sätta mig vid datorn det första man gör när man kommer hem heller.

Veckan har varit bra träningsmässigt!

Jag har fått in ett 15 km-pass till jobbet, bra styrketräning (jag är på 5 chins igen nu och kan hoppa jämnfota. Dessutom går det bättre med mina handståenden!), 2 pass med spårvägens och slutligen 23 km idag!!!

Träningen med Spårvägen har varit både tuff och kul. I torsdags blev det löpskolning och kordinationslopp. Gillar torsdagarna, det är inte fullt lika jobbiga som lördagarna. På lördagar är det nämligen långintervall, som jag i och för sig gillar. Det är dock inte riktigt som jag brukar göra...liiiiiite jobbigare om man säger så. Igår körde vi tusingar, dvs intervaller på 1000 m. Eftersom jag fortfarande är nybörjare (det kändes ganska bra eftersom tusingar är sjukt jobbigt) fick jag köra 800 m istället. De gick ut hårt i 3.00-tempo och det finns ju inte en chans på kartan att jag skulle fixa det i 800 m. Sen blev det lite långsammare i de andra intervallerna, nånstans på 3.30-3.45-tempo. Fy f-n säger jag! Det var jobbigt!

Idag har jag haft löpträning för kunder på Itrim i Haninge. Vi körde backlöpning. Det är jätteduktiga och det är så roligt att fler och fler vill börja springa. Vi höll till som vanligt i Rudan friluftsområde, superfint är det där.
Sen efteråt skulle jag göra lite egen träning och tänkte springa från Haningen hem för ett bra distanspass på 17 km, som jag hade kollat att det var. Sprang dock vilse i Farsta. Ena stunden såg jag en skylt som sedan tyckte att jag följde på "Älvsjö 7,4 km". 5 km senare såg jag en ny skylt "Älvsjö 7 km". Så jag tror jag sprang runt Farsta en extra gång. Totalt blev det alltså 23 km och då en liten omväg. Kändes dock bra i benen med ett sånt långt pass. Får bli fler vilsna turer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar