torsdag 3 november 2011

Allt är möjligt!

Idag är det torsdag och på torsdagar är det träning med Spårvägens friidrott. Vi brukar på dessa pass köra löpskolning och kordinationslopp. Idag körde vi löpskolning och teknikträning med häckar och sedan 10 x 60m. Kommer nog ha träningsvärk i ljumskar imon bland annat.

Efter träningen svängde jag förbi Sats för att göra chins och handstående.
När jag hängde där i chinsräcket kom det fram en man och knackade mig på axeln. Han ville bara säga att det var längesedan han såg en sån stark tjej! Wow, tack, han gjorde min dag. Vi stod och snackade en stund för han var nyfiken på hur min träning såg ut. Jag gav mycket cred till min grymma PT som har fått mig att förstå att allt är möjligt! Det som krävs är bara att man tränar på just det som man vill bli bra på. Ofta. Varje dag. Gärna typ 10 min. Minst.

Alla ni tjejer där ute som tror att ni aldrig skulle klara av att göra chins. Do it! Ni fixar det!

Jag har under dessa 6 månader klarat av:
21 km på 1h 38 min
5 km på 18 min
Stå på händer utan vägg
Gå ned och upp i brygga
Stå på en pilatesboll
Göra 4 chins

Jag kan lova er att jag ALDRIG i min vildaste fantasi trodde jag skulle fixa dessa saker.

Go for it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar