söndag 27 november 2011

Långintervall på egen hand

Igår var ordinarie lördagsträning inställd och istället var det träning med alla Spårvägare på löpargymnasiet i Häggvik (tror jag att det ligger..?) följt av lunch tillsammans. Mycket trevligt lät det men eftersom jag har finbesök av bästisen Linda med familj tackade jag nej. Fick istället ett träningsupplägg på vad jag skulle göra. Igår vart det ju spinning så idag fick jag masa mig iväg till sats igen för att ställa mig på löpbandet. 90sek långintervall med 30sek vila x 12...
Jag hade ett antal ursäkter i huvudet innan jag gick dit, strax före de stängde. Känner mig för tillfället också som en säck potatis. Tror jag har haft lite för många undantagsdagar...
Passet gick superbra, kände mig lätt som en fjäder haha!
Höll intervallerna på 3.30-tempo (typ 16 km/h) vilket kändes bra och orkade hålla samma tempo i alla 12 intervallerna. Pulsen låg nånstans på 160 slag eller nåt. Sprang/gick i vilan på 30 sek.
Tror nog att jag blivit lite snabbare de senaste månaderna ; )
Även om jag missade min första tävling för en klubb förra helgen pga en j-a nackspärr, kunde jag ändå på premiärspringa i mitt tävlingslinne. Måste varit därför det gick så fort! Ser fram emot en grym träningsvecka som skall se ut så här:

Måndag: cykelträning på 40 min + gummibandsträning för fötter
Tisdag: PT-träning (äntligen! : ) )
Lite lätt löpning på 30 min
Onsdag: löpning 8 km till jobbet alt spinning
Torsdag: Spårvägen (långintervall)
Fredag: Vila
Lördag: Spårvägen
Söndag: Långpass 15 km typ

2 kommentarer:

  1. Snyggt som attan! SUB 40 blir inga problem framöver!
    Kram /A.

    SvaraRadera
  2. Tack Annelie! Va f-n att det skall vara så svårt att komma under den där 4:an...men jag fortsätter att kämpa. Hoppas att ni får ett kul pass med TSM på söndag kram!

    SvaraRadera