torsdag 24 november 2011

Back on track!

Med risk för att låta som manodeppressiv så vill jag bara säga hur glad och lycklig jag känner mig i denna stund!
Haft en bra vecka på jobbet, nacken e snart helt bra och idag var jag äntligen på träning med Spårvägen. Har ju inte bara haft problem med nacken utan även med ett knä. Troligen har jag en stel Sartorius-muskel (skräddarmuskeln) på vänster ben, vilket visar sig att det gör ont i knät när jag böjer knät. Jag är dock lättad över att det inte är ett löparknä. Det som är märkligt är att ibland gör det så ont att det inte går att böja knät och ibland känns det ingenting!
Jag har hittat en bra naprapat som säger att det inte är någon direkt skada och att det kommer nog bli bra.

Iallafall igår gick det toppen! Kändes lite i knät när vi körde uppvärmningen som var 30 min i skogen. Sen körde vi löpskolning på häckar vilket gick förvånansvärt bra. Det borde ju göra ont att lyfta knät över en häck, men inte. Efter det var det 5 stergringslopp i lätt backe och sen 5x 60 m.
Avslutade med lite bålstyrka. Var helt lyrisk och hade en massa energi till stegringsloppen. Kändes bra efteråt också. Nu e jag på väg till naprapaten för att kolla av knät. Det är nog bra för att se hur jag skall behandla det så det inte blir värre. Det är ju faktiskt återhämtningsperiod nu på tidiga vintern och onödigt att nöta på skador.

Förresten så ska Spårvägen på träningsläger i jan till Kanarieöarna...tror ni jag skulle vilja följa med eller..?

Gör en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar