tisdag 29 november 2011

MÅL!

Jag sitter här hemma och tycker synd om mig själv. Jag vill vara frisk och kunna träna. Fick ju avboka min PT-idag...får peppa mig själv och kolla upp den målsättningen jag har med min träning, förutom löpningen då såklar!
  • 10 Chins (gör 5 idag)
  • Stå på händer fritt (kan stå en liten sekund)
  • Hoppa jämnfota till handstående (har kunnat galant, men just nu klarar jag 5, sen är det stopp...)
  • L-sit 30 sek (gör typ 19 sek idag)
  • Skorpionen fritt (så svårt!)
  • Gå upp och ned i brygga (kan jag men man kan alltid göra det snyggare)
  • Stå på en pilatesboll (-check)
  • Straddle pike press (är långt fram i framtiden.)
Ja, som ni ser så kan jag aldrig bli sysslolös med alla dessa mål. Nu när jag tänker efter är det några andra grejer jag också kör, men de ovan är de viktigaste. Jag bår verkligen igång i att kämpa mot mål! Speciellt när det går framåt! Det här med Sub 40 på milen lämnar jag över till Spårvägen...Det som är så himla kul är att dessa styrkegrejer faktiskt är bra för löpningen och flera utav övningarna har vi kört på träningen med dem.

Om det är någon som kan sakerna ovan, snälla skicka video till mig!
Jag har hittat min grej och det är denna typ av styrketräning i kombination med löpning. För några år sedan gjorde jag allt; styrketräning, löpning, dans, yoga, aerobic, mera dans, pump, box. Nu har jag hittat min väg och det känns så bra!

Kämpa på med era mål där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar