tisdag 15 november 2011

Ny vecka, nya tag och nya möjligheter!

Sitter här hemma och surplar på mitt goda "julkaffe" som skall få mig igång! Julkaffet är egentligen bara vanligt kaffe med lite kardemumma och kanel i som jag häller i filtret. Det kan jag dricka året om, men det passa ännu bättre nu på vintern. Idag blir det morgonlöpning till jobbet på ca 8 km. Måste sticka snart för jag planerar att springa innan frukost och snart är jag för hungrig.
Den här veckan fortsätter jag med mitt nya träningsschema och igår stod jag på en Crosstrainer för första gången på jag vet inte hur länge. 40 min klarade jag av och en snittpuls på 130 slag. Helt ok, men inte så lustfyllt, men sen heter det ju alternativ träning. 10 min handstående blev det också och det gick bra. Går faktiskt framåt om jag får säga det själv. Jag trodde innan att när man väl klarar av att stå utan vägg så är det lätt att stå still på händer, men nej! Det är ju det som är det svåra. Undrar om typ 5 sekunder är mitt rekord. Haha, tänkt det har tagit ett halvår att stå fritt i 5 sek! Skam den som ger sig!
Vi har en stegräknartävling på jobbet och jag blir så sporrad av det, igår blev det hela 18500 steg (tog av den på träningspasset såklart).

Nu måste jag dra!
Ser fram emot gröten när jag är framme, yummi yummi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar