måndag 5 september 2011

6 veckor börjar nu!

Ok, jag har insett att jag inte är så snabb som jag tror. Hade några veckor i våras då jag var Blixten. Gjorde 5 km under 20 min och mitt personbästa på milen på 42.12 min. Jag har tänkt nu till loppen som jag sprungit  att "äh, vadå, det är klart jag fixar att persa detta".
Har nu dock insett att för lite kvalitativ löpträning har gjort att jag inte alls gör det. På det tre senaste loppen jag har sprungit har jag faktiskt inte fixat mitt mål.

Så nu har jag bestämt mig för att under 6 veckor framåt fokusera på löpträningen med målet att sänka mig själv 1-2 min. Vill göra sub 42 min på Hässelbyloppet 16/10.

Har lagt upp ett eget träningsschema till mig vecka för vecka som började idag. Skall höra mig för med lite folk i branschen om mitt schema duger...Det är alltid svårare att göra ett träningsschema till sig själv.

Jag kommer för det första öka upp löpträningen till 4 pass/v med fokus tempolöpning, intervaller, backträning och ett och annat distanspass. Tror jättemycket på tempolöpning där man tränar på att ligga i sin tävlingsfart under en längre stund, typ 20 min. Intervaller i all ära, men tror på en mix. Självklart med lite vila också!

Dagens pass blev 11 km i 5.30-tempo runt Riddarfjärden med lite löpskolning i.

Nu jäklar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar