lördag 3 september 2011

Resultat Tjejmilen 2011

Ja, då har jag sprungit Tjejmilen idag. Det gick bra första 5 km som gick på ca 21 min. Sen helt plötsligt vart jag så stum i benen och var tvungen att sakta ned. Blev lite knäckt av det, men lyckades komma tillbaka efter ca 8 km.
                                                  Sjukt sammanbiten innan loppet!

Sluttiden blev 43.41 min. Mitt mål var att komma under 42 min och placera mig bland de 100 första. Slutade som 105:a, så det gick inte heller.
Egentligen borde jag vara nöjd eftersom jag inte har löptränat så målinriktat de senaste månaderna, utan mer varit ute och lunkat. Har knappt gjort 2 löppass/v.
Det bara blev så att jag skulle prova hur snabbt jag kunde springa 5 km en dag när jag hade bråttom och kände mig pigg och lyckades komma under 20 min. Detta var i maj och jag tänkte "oj, det här gick ju bra". Hade ingen aning om förra i början av året att jag kan bli bra på att springa korta distanser eftersom jag satsat på maraton. När jag märkte att det gick bra och jag kom trea på Blodomloppet så har det bara fortsatt. Egentligen kunde jag ju satsat denna säsong, men jag har ju satsat på PT-träningen som är så kul. Man kan ju inte göra allt...

Ser fram emot nästa säsong då jag verkligen skall satsa på löpträningen. Då skall jag fixa Sub 40! Hur bra skulle jag kunna bli egentligen? Spännande!

Nu har jag ca 6 veckor till Hässelbyloppet. Kan jag sänka mig 1-2 min tills dess? Jag har ju gjort 42.12 min denna säsong. Är det någon som har ett bra quick-fix?

Fick iallafall bra pepp längs vägen av Peter. Här är ca 200 m till målgången:





Var det någon mer som sprang?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar