torsdag 8 september 2011

Vem drog ur kontakten?!

Man har bra dagar och man har mindre bra dagar, men idag undrar jag vad som hände. Självklart blir man trött när man tränar, men idag trodde jag att jag skulle gå under på träningspasset. Visserligen är det torsdag eftermiddag (och jag gillar mest att träna tidigt på dagen) och jag har jobbat mycket i veckan, men jag har hållt sömnen och kosten bra, så jag tycker att jag borde "hålla" längre.
Kl 17.00 stod jag på Sats Hornstull för att träna med PT-Peter som för övrigt var jäkligt pigg! Det började bra med lite chins, handstående och "skin the cat", men sen helt plötsligt tog det slut. Kunde inte hålla greppet eftersom händerna inte orkade, fick ont i vänstra skulderbladet och kände mig totalt slut.
Självklart fortsatte vi passet i 2 h som vi brukar göra, men det var jobbigt! Höll på att ramla ihop när jag skulle hoppa jämnfota upp till handstående.
Ibland är man lite för hård mot sig själv, men jag blir lite knäckt av sånt här. Är van att kunna ta i mer. Egentligen kanske jag körde extra hårt idag och därför är jag trött...eller??
Well well, det var lika kul som vanligt att träna idag.

Ni som läser det här undrar väl varför jag skriver om denna träningen. Detta skall ju vara en löparblogg.  Min förhoppning är att ni kanske kan bli inspirerade av att göra lite annan träning också till löpningen. Den träningen som jag gör just nu med hjälp av PT:n är det roligaste jag gjort och jag känner att den har gjort mig till en vassare löpare.
Att enbart använda kroppen som redskap är kul och jäkligt tuff träning. Vet inte riktigt vad man skall kalla träningen men jag gör ju övningar som tex att stå på händer, gå ned i bygga, chins, dips och lite andra gymnastikinspirerande övningar. Jag tänker att den här träningen är som klippt och skuren för alla er tjejer, kvinnor, brudar, damer som vill bli starka och smidiga och för er som gillar att jobba målfokuserat samtidigt som det är så roligt!

Nu skall jag sova typ 9 h och sen är jag pigg imorgon bitti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar