Follow by Email

onsdag 21 september 2011

Jag vill vara upp och ned!

Fy bövelen! (Finns det ett ord som heter så?!) Jag vill träna nu! Är ju förkyld och har inte tränat sen i lördags och jag har abstinens! Skall man vila så vill jag ha det inplanerat inte tvingad vila...Jag brukar kolla min puls var det ligger. Man brukar ju säga att om vilopulesen ligger mer 10 slag högre än vad den brukar har man antagligen en infektion i kroppen och bör vila. Därför kan det vara bra att veta sin vilopuls.
Vilopulsen kan fås fram genom att du tar pulsen på morgonen innan du kliver upp. Om du har en pulsklocka så kan den visa den lägsta uppnådda pulsen. Alternativt kan du sova med pulsklockan på och avläsa resultatet nästa dag. Mät vilopulsen ofta eftersom den sjunker allt eftersom du blir bättre tränad.
Min är ca 46.

Hoppas då som sagt på låg puls imorgon bitti så att jag kan kila in en snabbis på sats och köra lite lätt med brygga och handstående? Enligt yogis är det ju bra att stå uppochned när man är sjuk Det kan både förebygga, lindra och avhjälpa sjukdomar i öron, näsa och hals. Ställningen styrker nervsystemet och hjälper mot bristande energi.
Förresten när jag var i Thailand på yogautbildning blev jag jättesjuk och kröp till min yogalärare om att jag var sjuk, men han bara rynkade på sin franska näsa och sa- And..? You mean you are to sick do yoga?? Of course you can! Do yoga! Och så fick jag stå på huvudet...bland annat...Just nu skulle jag typ vilja det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar