söndag 18 september 2011

Resultat Sthlm Halvmaraton 2011

Jag är så glad på bilden. Jag hade ett supertungt lopp. Tampades med håll från start fram till typ 15 km, men jag kämpade på! Gud vad man kan psyka sig själv. Efter typ 7-8 km intalade jag mig själv att jag inte skulle palla mer. Hade haft ett bra tempo och gjorde första 5 km på 22.11 min, men jag fattade att jag inte skulle kunna hålla. När det var som tuffast vid 10 km låg jag i och för sig på 44.53 men när jag sprang längs Norra Mälarstrand ville jag nästan inte mer...men blev stark igen av härliga Itrim-kunder som fanns längs banan och hejade på mig. Stort tack till alla er!!!
Sen var det en kamp sista milen, men lyckades hålla tempot ganska bra.
Ibland är det bra att leva som man lär. Pratar alltid om att det är stunden man är i som man kan påverka och inget annat och det var mitt mantra under loppet.
Efter 15 km låg jag på 1.09 och jag fattade att om jag kunde ligga strax under 5.00-tempo skulle jag fixa sub 1.40 vilket var mitt mål. Tack Beata, Jon, Katarina, Gabriel och Peter för peppet sista biten!


Mina ben värkte som sören sista 2 km men hej, vem brydde sig då?
När jag sen sprang i mål var jag så glad! 1.38.11 är bra. Tog rygg på en stark kvinna som sprang för Studenternas löparklubb. Vi snackade lite efter för jag ville tacka henne och vi pratade om att jag skulle gå med dem. Får se, vore kanske kul.

Var tvungen att lägga in detta kort. 45 min på väg till starten. Jag var som ett åskmoln, är alltid det. Det syns verkligen på bilden hur sammanbiten jag är. Stackars Peter, han fick höra ett och annat! Blir nog bra om jag går med i en löparklubb, kan jag vara med dem innan loppet istället för att Peter skall behöva ta allt haha. Sorry love!

Grattis alla ni andra som kom i mål! Halvmaror är bannemej tuffa grejer!
Idag har det varit vila, men imorgon kör vi igen.

Gör en bra vecka!

//Julia Liv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar