torsdag 15 september 2011

Jag e laddad!!! Med kolhydrater!

Åh, jag e tokladdad inför lördag!

Har haft en bra löparvecka med 5 löppass! Tror att den bästa laddningen för ett lopp är att springa mycket.  Dock inte för långa pass och 5 pass kanske inte är optimalt men har varit så sjukt sugen på att springa. Nu är det vila imorgon, fredag med god sömn och bra mat. Kör en lätt kolhydratladdning som inte är så dramatisk. Det är väldigt individuellt på hur man skall göra med en sådan här laddning och det är nog bra att ha gjort det innan man gör det till ett lopp.

Så här gör jag när jag kolhydratladdar som jag tycker passar bra till en halvmara:

Dag 1 morgonlöpning. Äter sparsamt med kolhydrater under dagen.
Dag 2 morgonlöpning. Samma upplägg på maten som gårdagen.
Dag 3 lät morgonllöpning. Börjar sen min kolhydratsladdning. Äter egentligen som jag brukar, men lägger till lite extra kolhydrater till varje mål. Kanske en extra macka, lägger till lite musli på melliset etc.
Dag 4 Äter som dagen innan. Ingen träning!
Dag 5 Tävling kl 16! Gröt till frukost. Lätt lunch, kanske någon mindre pastasallad. En banan på eftermiddagen ca 2 h innan loppet.

Vill ni ha lite mer exakta tips för hur man kan kolhydratladda, hör av er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar