lördag 24 september 2011

Bra blogg och enkel matematik

Eftersom man själv kommit in lite i bloggvärlden så har jag börjat att kika lite på andras bloggar. Läser bl a Mårten Klingbergs blogg, han skriver för Runnersworld.se/blogs/klingbergs.
I senaste numret av Runner´s World har han skrivit ett inlägg som jag fastnade för. Kanske lite rått och vågat men kul.
Det pratas ju mycket om att träning skall vara rolig för att bli bestående och det är definitivt sant. Hellre träna lite än inte alls. Det är inte alla som kan hitta en träningsform som sporrar dem eller kommer att tycka att det blir kul. Då är det nog bara att bita ihop och göra det 2 gånger/v. Det som man dock inte får blanda ihop är att om man vill uppnå ett mål, tex få en bra tid på maran eller lära sig att bli jäkligt grym på salsa så krävs det tuff ihärdig träning!

Många tycker att jag tränar för mycket och kan inte förstå hur jag kan avstå från tex alkohol för att jag skall träna dagen efter och ibland när jag gnäller över hur jobbigt något är så säger de, "men varför gör du det då?". För att jag vill och för att jag kan! Det är min glöd, min drivkraft och faktiskt det första jag tänker på när jag vaknar. Träningen för mig är konstant i hela livet. För mig finns inget Beach 2012. Jag vill alltid vara det. Jag vill alltid kunna unna mig det jag vill och känna mig stark i min kropp och knopp. Jag tycker min är träning fantastiskt rolig, men känner igen mig i Mårtens inlägg.

"Genom att underkasta sig hård, systematisk ansträngning tränar vi oss bara inte fysiskt, utan även mentalt. Vi lär oss att bita ihop helt enkelt." " Det spelar ingen roll hur väldesignade tigthsen är, hur många Robyn-låtar du har i I-Poden. Till sist handlar det om att pressa sig själv förbi den mentala barriären-trots att det gör ont, trots att det inte är roligt. Därefter kan man njuta av livet -som typ är 95 procent av tiden. En ganska schysst deal."

Jag vet att det låter galet för vissa och det är som sagt inte för alla, men det funkar för mig. Det handlar ju att ha den livsstilen som passar till livet man vill leva och ha det livet man vill leva som passar till den livsstilen man vill och kan ha! E ni med?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar