tisdag 27 september 2011

Högt tempo

Passade på, på en "håltimme" på jobbet att springa runt Riddarfjärden. På schemat stod, som jag själv kallar det, tävlingsintervaller. Då springer jag i den farten jag vill ha på tävling (som ju nu är strax under 4.00-tempo) i 3-4 min och sen vilar jag 30 sek-1min. Upprepar 5-7 gånger.
Jäklars vad jobbigt det var! Jag orkade nästa inte pressa mig under 4-strecket utan föll hela tiden tillbaka på 4.15-4.30. Dom är så svåra dom där sekunderna. Det är helt otroligt att man nästan hållt det tempot i 40 minuter, men nu är det jobbigt i 4 min!
Det är bra att träna i just det tempot som du vill kunna springa i. Inga konstigheter egentligen.
Just nu känner jag mig tung och tung i ben, kanske det är det som gör att det är så jobbigt, men det är bara att köra på. Det är några veckor kvar!

Så här ser min planerade träningsvecka ut:
Månd Tävlingsintervaller
Tisd PT:träning
Onsd Backträning
Torsdag Vila
Fredag PT:träning
Lördag Träningspass med Spårvägens FK
Söndag Långpass 23 km i lugnt tempo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar