Follow by Email

tisdag 27 september 2011

Högt tempo

Passade på, på en "håltimme" på jobbet att springa runt Riddarfjärden. På schemat stod, som jag själv kallar det, tävlingsintervaller. Då springer jag i den farten jag vill ha på tävling (som ju nu är strax under 4.00-tempo) i 3-4 min och sen vilar jag 30 sek-1min. Upprepar 5-7 gånger.
Jäklars vad jobbigt det var! Jag orkade nästa inte pressa mig under 4-strecket utan föll hela tiden tillbaka på 4.15-4.30. Dom är så svåra dom där sekunderna. Det är helt otroligt att man nästan hållt det tempot i 40 minuter, men nu är det jobbigt i 4 min!
Det är bra att träna i just det tempot som du vill kunna springa i. Inga konstigheter egentligen.
Just nu känner jag mig tung och tung i ben, kanske det är det som gör att det är så jobbigt, men det är bara att köra på. Det är några veckor kvar!

Så här ser min planerade träningsvecka ut:
Månd Tävlingsintervaller
Tisd PT:träning
Onsd Backträning
Torsdag Vila
Fredag PT:träning
Lördag Träningspass med Spårvägens FK
Söndag Långpass 23 km i lugnt tempo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar