måndag 12 september 2011

Härlig start på veckan

Sicken bra löpardag! Sprang till jobbet imorse, eller egentligen enbart till Hornstull där jag hade parkerat cykeln, tror det är ca 5 km dit. Det var dock lagom eftersom det var innan frukost kl 05.30 på morgonen. Frukost är aldrig så gott som efter ett morgon-löppass!

På dagens schema stod klassisk långintervall så det fick bli ett till pass, men 2 pass på en dag klarar man väl!

Uppvärmning 12 min i 6.00-tempo
Intervaller i 4 min med 1 min vila x 5
Nedvarvning + stretch

Passet gjordes hem från jobbet efter en lång arbetsdag men jag var förvånande pigg i benen! Höll som högst 4.20-tempo.
Det känns bra och roligt med löpningen. Har dock fått någon ny grej i min rygg...sitter i "rotatorkuffen" och gör jäkligt ont. Får se till att stretcha mycket och värma upp bra.

Har jag förresten sagt att jag springer halvmaran på lördag?! Har inte sprungit så långt på...jag vet inte? typ i april! Men ser fram emot det jättemycket, det är ett kul lopp och jag ser det som en chans att få göra ett sånt långpass. Jag älskar ju lopp!

Skall inte säga vilken tid jag satsar på...den som inte lovar något...
Nu är det sova och sen upp och ett löppass till jobbet i ottan igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar