torsdag 15 september 2011

Tufft intervallpass!

Har ju en löpargrupp på Itrim på onsdagskvällar. Vi varierar träningspassen och igår stod "fartlek" på schemat. Vid fartlek så gör man precis som det heter, leker med farten. Jag brukar lägga upp dessa pass med att springa lite olika distanser lite olika fort och inte springa så mycket med tiden, men idag ville jag bjuda på en buffé av intervaller!

Det var ett riktigt ruskväder utomhus med blåst och regnet stod som spik i backen, men vadå, man kan väl inte skippa ett löppass för det?! Man kan lika gärna ta i lite extra för jäkligare kan det ju inte bli!

Uppvärmning 12 min lätt jogg
1 min spurt med 30 sek vila x 2
45 sek spurt med 15 sek vila x 2
70 sek spurt med 20 sek vila x 3
5 min jogg emellan
10 st Tabata-intervaller: 20 sek spurt med 10 sek vila emellan 
Nedvarvning och stretch

Grymt stolt över tjejerna som var med att de klarade detta pass och i det vädret som var. Klarar man ett sånt här pass klarar man allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar