lördag 24 september 2011

Helg och bra puls!

Så härligt med helg och vilket väder! Har inte sprungit nu på en vecka pga förkylning, men idag skall jag ta mig ut på ett pass för att se hur det känns. Tog just min vilopuls när jag ligger här i sängen och bloggar och den är 47 så jag e kry! YES!
Skall springa ute i Älvsjöskogen och den rundan är antingen 8 eller 12 km som jag skall göra i ett lugnt tempo. Får ju inte bli sjuk igen nu...
Jag har ju gjort en noga detaljerad plan för hur jag skall kunna persa på Hässelbyloppet 16/10, men den har du då inte följts denna vecka. Hoppas på att det skall gå bra ändå och följa schemat under kommande vecka!

Igår var jag ute på en trevlig afterwork med kollegor. Eftersom jag skall toppa formen nu så är det alkoholfritt som gäller, men det känns inte som en uppoffring utan snarare tvärtom! Jag gillar det starkt.  Alkoholfri öl är typ lika gott och bra mycket roligare än att dricka Ramlösa. Man blir inte berusad (vilket i och för sig inte är så dåligt haha), det är billigt (kollegorna drack champagne...) och jag mår som en kung idag! Det skall bli mitt nya!
Innan AW:n var jag på PT-träning och det gick ok. Lika kul som vanligt var det iallafall! Jag kan verkligen rekommendera alla som vill utveckla sin träning och få en extra motvationskick att anlita en PT! Jag trodde inte innan att det skulle ge mig så mycket som det gjort under våren och sommaren. Tänkte att jag vet ju mycket om träning och hur jag skall träna för att komma dit jag vill, men jag kan säga att jag har aldrig utvecklats och känt mig så stark som jag gjort under denna tiden. Det ger ju i sin tur bara mera motivation. Det är för det första väldigt skönt att ha någon som säger vad man skall göra, inte behöva planera för hur man skall lägga upp sitt träningspass och för det andra någon som peppar en att alltid ge lite lite mer!
Sen handlar det ju såklart om att man skall hitta rätt PT som ger de övningar man tycker är roliga, så gör en bra research innan. Anledningen till att jag tog denna som jag har är för att han kör mycket gymnastiska och akrobatiska övningar och det känner jag går lite hand i hand med min gamla yoga-träning. Jag vill bli stark och smidig och jobba med kroppen som redskap, inte lyfta några tunga vikter .Jag har ju alltid drömt om att kunna göra chins och det trodde jag aldrig jag skulle kunna, men nu kan jag typ 5! And there is more to come!

För löpträningen känner jag inte att jag skulle behöva en PT. Är bra på att lägga upp min träning och följa den, men också att kunna pusha mig själv på träningpassen.
Sitter och glor på alla lopp som går i världen...vill springa alla!

Nu skall jag ge mig ut! Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar