onsdag 7 september 2011

Backträning

Träningsschemat är i full gång. Det känns bra!
Så här har jag förresten lagt upp veckan:

Måndag: Lätt distanslöpning 11 km med löpskolning i
Tisdag: PT-träning
Onsdag: Backlöpning
Torsdag: PT-träning och lätt distans 7 km
Fredag: Vila
Lördag: Långpass 80 min i lugnt tempo
Söndag: Lätt distanslöpning med kodinationslopp i

 Idag hade jag då planerat in backträning på schemat och när jag vaknade imorse öste det ned utanför. Jag avskyr att springa i regn. Min gamla kollega Magnus kallade mig för glaslöpare vilket är en benämning jag gärna tar. Jag klarar inte av det. Även om man har bästa regnskydd bla bla. Det går bort. Jag springer för att jag gillar det och jag gillar inte regn. Punkt.

Som tur är så har jag ju löpträning på Itrim 1 gång/v och på dagens schema stod det just- backträning.
Passet såg ut så här:

Uppvärmning: Lätt jogg 12 min
Löpskolning: Höga knän/Spark i baken/Månsteg/Tåhävningar, ca 2 x 10-15
Mellanlång backe: 5 gånger i normalt tempo och 5 spurter upp. Jogg nedåt.
Nedvarvning: 5 min promenad
Stretch

De kämpade på som 17. De är grymma! De peppar mig till att bli en bättre löpare när jag ser hur de tar i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar