söndag 4 december 2011

Bra träningsvecka trots några sjukdagar!

Jajamen vettu! Har varit bra med träning även om jag var sängliggande och hemma från jobbet måndag och tisdag för att jag var sjuk.
I torsdags var det först träning med PTn på morgonen då vi tränade på bryggor och handstående. Det var kul! Jag vill så gärna lära mig att slå över från brygga, så det tränade vi mycket på.

På kvällen var det torsdagsträning med Spårvägens. Det var inga tjejer där utan bara grabbar och jag. På uppvärmningen brukar killarna springa för sig och tjejerna för sig. Vet inte varför, men kanske för tempot. Fick iallafall värma upp med dem, 30 min körde vi i skogen. Fasiken, vilket tempo de höll! Och jag med då! ; ) Hade inte med min footpod så jag vet inte vilket tempo vi körde, men tur var väl det annars hade jag väl lagt mig ned. Jag räknade verkligen ned minuterna när vi sprang. Som tur var så pratade det ingen som ställde någon fråga eller pratade med mig, utan jag kunde bara fokusera på att klara av att springa. När vi äntligen kom fram till Östermalms IP så var det häckträning. Jag var lite mör i benen men det kändes ändå bra. Det går ju bättre och bättre nu när jag gjort det några gånger. Vi avslutade med 5 kordinationslopp i lätt backe och sen 5 x 100 m. Tränaren var på mig om tekniken. "Tänk på att ha ett högt löpsteg" och jag gjorde lytfe mina knän..."tänk på att inte spänna i axlarna" och jag slappnade av..."tänk på att använda armarna, lyta inte så mycket fram, lyft knäna igen" osv. Mycket att tänka på med min teknik alltså. Men det är väl därför man tränar också? Kul är det iallafall!

I fredags var det helvila och lördags var jag på Sats och gjorde ett lånintervallpass som tränaren satt ihop åt mig. 6 x 3 min med 90 sek vila. Ganska bra gick det och ibland kan det vara skönt att köra på löpband faktiskt. Höll 3.55 och 3.30 i intervallerna och kändes helt ok. Var ju ändå lite ute på fredagen och det blev lite för lite sömn så jag är nöjd. Idag var jag på 75 minuters spinning istället för mitt långpass. Det var sjuuuuukt tråkigt. Spinning är inte min grej. Nästa vecka skall jag bara springa. Inget annat. Förutom stå på händer såklart! Jag har en ny grej att jag skall stå 20 min varje dag fram tills julafton. Står annars ca 10 min om dagen och jag tycker inte jag kommer nånvart så jag skall se om det gör ngn skillnad att stå 10 min till varje dag. Jag vill ju verkligen kunna det där med handstående! 8 mån är det jag hållit på med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar