söndag 11 december 2011

Intervaller i Lillian-skogen

Vaknade igår morse med lite lätt träningsvärk och trötta ögon. Hade jobbat på restaurang Stolen kvällen innan och ovan som man är vid att bära tallrikar nuförtiden så känner jag hur tungt det är för kroppen. Fick bälja i mig kaffe på för att försöka vakna och sen klädde jag på mig många lager tröjor eftersom det såg ut att vara kallt ute.
Hade lite lätt nervositet i kroppen för jag vet hur jobbiga lördagsträningen är, men det kändes bra när jag kom till klubben. Många var med på träningen och jag kände mig pigg i benen på uppvärmningen till Lillian-skogen. Sen blev det 2 min-intervaller med 1 min vila emellan. Sprang med en trevlig tjej och vi höll bra tempo tillsammans. Hon berättade att hon hade fött 3 barn på 4, 5 år och det var jättekul och inspirerande att höra hur hon hade lagt upp sin löpning under sina graviditeter. Inte för att jag skall bli gravid just nu, men det är intressant att höra hur man kan lägga upp träningen och att man kanske inte behöver se graviditeten som ett hinder...som jag ibland tenderar att göra. Sen vet jag ju att alla är olika och har olika graviditeter och att man kan aldrig veta hur man mår. Men det är bra för mig att höra om positiva upplevelser av löpning, hälsa och graviditet. Jag känner mig inte redo just nu för att skaffa barn, men bra om jag mjukas upp ; ).

På passet kom jag upp i 183 i puls i intervallerna och orkade hålla jämnt tempo i alla intervallerna. Tror vi låg i snitt på 4.00. Sammanlagt blev det 14 km med uppvärmning, pass och nedjogg. Bra pass! 5 av 5 möjliga! Och pigg blev jag efter också.

Idag är det långpass på schemat. Har inte bestämt mig hur långt jag skall springa men nu var det ett tag sen jag sprang långt så kanske 15-20 km..? Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar